Stereochrist interjú

 2010.09.24. 22:47

Szesz mindenki! Mivel elég hosszú bejegyzés következik, legyen elég annyi bevezetőnek, hogy Peti és Kolos a Stereochristból válaszolt pár kérdésemre! :)

Íme:

Sziasztok, üdv itt a Southern blogon! Mondjátok, mostanában milyen zenék pörögnek nálatok, mennyire kutattok új bandák, új hatások után?

Kolos:Az új Kingdom of Sorrow a kritikusokkal ellentétben, nekem nagyon bejön, szerintem jobb mint az első! Kurva nagy az új Black Label is, meg a Shrinebuilder is kurva jó, a Lynyrd Skynyrd uccsó lemeze is baszott nagy, a Scorpions új lemeze zseniális, és a Godsmack unpugged lemeze is bejött! Amúgy a szokásos régi dolgaimat hallgatom főleg, Maiden, Sabbath, Metallica, Megadeth, C.O.C., Down, stb.(az új Kingdom szerintem is sokkal kiforrottabb, mint az első, sokat pörög nálam is :))

Peti: Én folyamatosan keresgélek, de az újak közül elég kevés fog meg, talán legutóbb a Super 400, az Earl Greyhound, a Kamchatka vagy a Qoph, de az is mindegyik úgy szól, mintha a 70-es években készült volna., szóval annyira nem is új dolog. Inkább próbálom a lyukakat betömködni a rocktörténeti műveltségemben, például nagyon tetszik a Grand Funk Railroad mostanában.

Makó Dávid és Lőrincz Karesz kiválása után is olvashattunk csúnya dolgokat különféle interjúkban. Én nem szeretném a múltat boncolgatni, de érdekelne, hogy milyen most a kapcsolat velük?

Kolos: Tőlem biztosan nem hallottál csúnya dolgokat! Kínosan ügyeltem rá, hogy senkit ne bántsak meg. Karesszal többször is találkoztam azóta, dumáltunk, röhögtünk, bár ezt a témát kínosan kerültük. :) Dáviddal meg nem nagyon szoktam találkozni. (nem is rád gondoltam, a másik oldalról volt furcsa egy-két mondat -talán Karesz sérelmezte, hogy egy témája felkerült az új lemezre, de látom, hogy ott ő is fel van tüntetve szerzőként-, de örülök, hogy minden OK)

A III egy magabiztos zenekart tükröz, mégis érdekelne, hogy volt-e bennetek bármi félelem az új lemez, és egyáltalán a banda helyzetét illetően? Mennyivel másabban álltatok hozzá az új album elkészítéséhez, mint az első lemezéhez?

Kolos: Az első lemeznél baromi nagy volt a bizonyítási vágy. Most azért az már annyira nem mozgatott, ellenben ezekben a nótákban nagyon hittem, és így Petivel azt hiszem sikerült is egy remek lemezt csinálni, ami bőven méltó mindkét eddigi albumhoz! A kérdés másik felére, hogy volt e bennem félelem az új lemezzel kapcsolatban, egyértelműen nem a válasz, de ami a banda jövőjét illeti, az már nem volt olyan egyértelmű. Szar volt ez az egy év bizonytalanság. Persze gázok mindig vannak…

Az új lemez minden eddiginél változatosabb lett, úgy látszik, nyitottak vagytok mindenre. Ennek ellenére dobtatok már ki témát, ne adj isten dalt csak azért, mert az nem felelt meg a délies stílus adta elvárásoknak?

Kolos: Persze, témák sőt dalok is repültek már, de nem stílusbeli problémák miatt. Vannak dalok, vagy témák amik nem akarnak megszólalni rendesen, azokkal nem tudunk mit kezdeni. Jó példa erre a Magma Rise lemez nyitó dala, a Time has been given, amit eredetileg Stereonak írtam, de egy gitárral nem volt az igazi, míg a Magmánál egyből levitte a fejet a 2 gitár miatt. Ilyen szempontból jóval nehezebb az egygitáros felállás. Azonban van benne egy nagy szabadság, ami meg marha jó dolog…

Milyen hangszereket használtok, illetve mennyire kísérleteztek új eszközökkel, hangzásokkal?

Kolos: Kb. a Stereo indulása óta egy Yamaha SG 300 gitárt használok, az erősítőm meg már 12 éve ugyan az! Élőben ez nekem tökéletes, stúdióban meg úgyis mindig variálunk.

Itthon egy-két kivételtől eltekintve kevesen élnek meg igényes zenélésből. Nektek mi a civil melótok, amikor éppen nem a zene mocsarában turkáltok?

Kolos: Munkaügyi Központban dolgozom.

Peti: Én angoltanárként végeztem, de már jó ideje reklámgrafikusként dolgozom.

A zene és a meló mellett hogyan szoktatok kikapcsolódni?

Kolos: Első a család, aztán ott a bicikli, ami egy baromi jó agypucoló dolog, egyedül tekerni egy nagy erdőben, állat! Mellette meg még úszni szoktam eljárni. Ezeken kívül másra nem nagyon marad időm.

Peti: A szociális iváson kívül semmi nem tud félóránál tovább lekötni, szóval nekem az a nagybetűs kikapcsolódás.

Kolos, te már kétszeres apuka vagy. Általában a zenészek megvívnak pár csatát életük során a szüleikkel. Belegondoltál már, hogy mit fogsz tanácsolni a gyerekeidnek, ha előállnak az ötlettel, hogy főállású zenészek szeretnének lenni?

Kolos: Na ja! Ezen nem nagyon gondolkodtam. Kicsik még a pályaválasztáshoz! Amúgy terveim szerint nem kívánok különösebben beleszólni az ilyen dolgokba, de ahogy az ember öregszik, egy csomó mindent másképpen lát, úgyhogy, tudja a fene mi lesz 15-20 év múlva. :)

Bár mindannyian érdekeltek vagytok más bandákban is, Gazsika túltesz mindenkin. Nehezen hiszem el, hogy nincsenek ebből adódó feszültségek…

Kolos: Pedig tényleg nem volt még ebből gond! Minden egyeztetés kérdése. Amúgy pont Gazsi az, akinek van helyettesítője, a volt dobosunk Kludovácz Csabi személyében! Ha végképp nem megy a dolog, Csucsu jön, és segít! :)

Hogy buliztatok régen, és mi a helyzet manapság? Egy-egy koncert után vannak még nagy elhajlások?

Kolos: Előfordul néha… Például legutóbb Szegeden remeket buliztunk hajnalig, 2 kedves szegedi rajongólánnyal! Persze semmi rosszra nem kell gondolni! J Csúsznak ilyenkor a sörök, és hol kisebb, hol nagyobb elhajlás szokott lenni a végére, de erről inkább Hegedűs Petit a sofőrünket kéne kérdezni, ő biztos többet tudna mesélni! :)

Mik a terveitek a jövőre nézve? Gondolok itt videoklipre, új témákra, koncertekre.

Kolos: Koncertek azok folyamatosan vannak. Most ősszel elég sok helyen játszunk itthon, és decemberben megyünk egy röpke német kalandra is. Új témákat még nem erőltetjük, most ilyen kellemes lustálkodás van, és inkább mindenki az egyéb projectjeit erőlteti, Balázs demózik az Asphalt Horseman-nel, Gazsi Neck Sprainezik vadul, Peti melózik, én meg a szakdogámat kéne, hogy írjam már végre. :) Videoklipről nem volt még szó, nyilván pénz nincs rá, de ha valami lehetőség beesne, biztos csinálnánk egyet valamelyik új nótára.

Lehet korai még ezzel foglalkozni, de két év múlva tíz éves lesz a Stereochrist. Terveztek valami nagyobb megmozdulást ünneplés gyanánt?

Kolos: Nem nagyon gondolkoztunk még ezen. Majd meglátjuk, mit hoz a jövő, de nem vagyunk egy ünneplős zenekar! :)

Végül… mit jelent számotokra a Stereochrist?

Kolos: Nekem ez a nagybetűs zenekar az életemben, az igazán saját gyerek! Persze nagyon fontos a Mood, meg a Magma Rise is, de a Stereot azt az elejétől én csináltam, és ez abszolút az én ízlésemet tükrözi. Itt nem nagyon kell kompromisszumokat kötnöm zenei értelemben!

Köszönöm az interjút, megtiszteltetés volt!
 

Időközben a szegedi Rádió Mi zseniális Betonkeverő műsorában leadott Stereo interjúban hallottam, hogy Peti mégis Norvégiába költözik, úgyhogy simán elképzelhető, hogy a következő lemezen ismét új énekest fogunk hallani(én mindenesetre ezt nagyon sajnálnám).

Továbbá jó eséllyel ez volt az utolsó bejegyzés ezen a blogon(legalábbis részemről). Aztán még akármi lehet, de köszönöm mindenkinek, aki eddig követte az írásaimat!

 

u.i.: hallgassátok az új Wall of Sleepet és Sahgot is sokat! \m/
 

Címkék: interjú iii stereochrist doom stoner thrash southern sludge

A bejegyzés trackback címe:

https://southern.blog.hu/api/trackback/id/tr222321393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása